top of page

Man KAN nære Næstekærlighed OG ønske grænsekontrol


Se "Voksen Mobning" der fik jeg vidst skrevet størstedelen om Grænsekontrol ;D

Jeg kan ikke li religion - siger hun til mig mens hun både kigger ned og fastholder mit blik på den mest intense og frostkolde måde jeg i de 20 år jeg har kendt Fatima nogensinde har fået.

Hun er en sprudlende Oase af godt humør som hun generøst strør om sig hvor hun end går og står. Men lige der; I det øjeblik jeg glad og stolt og medvidende! viser hende mit nye halssmykke hvor der på arabisk står Allah, ja i det øjeblik ser jeg en sorg og en frygt og en, jeg ville sige skam…. Men ved eftertanke er der ikke skam i Fatima – kun en stålhård styrke der svarer mig med blidhed i stemmen – Jeg kan ikke li religion. En stålhård styrke og en blidhed – hvordan får hun kombineret disse to ? ? jeg er forbløffet, benovet, og en ny sansende dør er åbnet for mig. Jeg ser på Fatima og det jeg ser er en Kontra, et menneske med fasthed med styrke; En styrke man ville ønske fandtes i det danske militær, i politiet i det dansk ting. En styrke der godt må findes i danske beslutningstagere og i de tusindvis af mennesker der i disse dage flygter fra Syrien. Hvorfor kan vi ikke hjælpe I Syrien eller i nærheden af Syrien? Blandt alle disse flygtende mennesker må der være nogen der også har Fatimas ånd; Nogen vi kan planlægge en kæmpende vej til et frit Syrien sammen med ? ? Fatima og hendes mand flygtede også, det er mere end 20 år siden. De flygtede fra det Iranske regime. Mohamed var blevet torteret. Jeg har selv set arrene i hans blik og på hans hud, selvom også han har for vane at gemme sine mindre gode oplevelser bag et ydre der er smilende og imødekommende. Jeg ville til hver en tid dele skole, børn ja selv mit sacred hjem med Fatima og Mohamed. Og det fordi de altid har mødt mig med ligeværd og råd uden at presse, eller lade det syne som om de ved bedst. Dette, selvom der har været tilfælde ved børneopdragelse hvor vi alle tre har kunnet se at de havde endog meget ret. Hjerteligt Velkommen og tak til Fatima og Mohamed fordi de har beriget mig med deres selskab og lad os alligevel lægge plan for hvordan vi kan hjælpe andre Flygtninge i NÆROMRÅDET.

OG YES WE CAN BÅDE være humanister med udenlandske sponsorbørn SAMT ønske grænsekontrol og helhjertet ønske at hjælpe flygtninge - i nærområder.

Obs. Navnene på vores gode Iranske bekendte er ændret indtil de evt. siger ok .....

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Ingen tags endnu.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page