top of page

TRUMP !


17.nov.2017 Der kører et skønt tekstbillede rundt på facebook for tiden som siger "Hvis din religion siger du skal hade andre - så få dig en anden religion......"

Det samme gælder for fodboldentusiaster OG når der snakkes politik.

Hvis en politisk holdning får dig til at føle HAD over for andre mennesker, så er det i dig selv opløsningen af hadet skal findes.

Trump er lagt for had udenfor USA - og det selvom næsten 50% af USAs egen befolkning har stemt på ham som præsident kandidat.

Jeg kan forstå at man kan blive ophidset i en valgkamp - hvis man vel og mærke bor i et land hvor kandidaten kan ende med at blive præsident. Men hvis man ikke bor i landet.....???

Jeg kan bare ikke klare at folk bliver lagt for had - det er en frygtelig energi og den er massiv fordi så mange tror de kender et menneske - fordi han har opført sig groft i en valgkamp ? eller fordi jorunalister fortæller at han har opført sig chikanerende over for kvinder.....måske i fuldskab....

Jeg er nødt til at fortælle at jeg for 6 år siden så ham i en anden rolle, en beskytterrolle, og som et særdeles fair menneske der kan se lige igennem staffage og sugarcoating.

Jøderne er mange gange i historien blevet lagt for had, muslimer, kristne, katolikker, protestanter har hadet hinanden og gør det stadig.

Jeg synes historien viser at vi skal passe meget på ikke at hade.......

Det er mig en gåde at et valg i et andet land kan skabe så meget HAD og mobning fra danskere mod danskere bare fordi de ikke synes om samme kandidat.

Jeg er opvokset med en opdragelse hvor tavshed og fortielse var måden man irettesatte på, så jeg vil tusind gange hellere opleve mennesker der er grove i munden, men siger deres ærlige mening frem for drevne lobbyister og såkaldte diplomater der tier med deres mening og handler udenom, eller bagom i modstrid med det de har meldt ud.

Jeg har også selv en mening om det amerikanske valg og jeg heppede og håbede på Hillary.

Men i et land hvor man tidligere har valgt en Hollywood skuespiller til præsident kan alt ske.....

Og Trump er blev valgt - med næsten 50 % og iflg USAs egen valgmands lov

Jeg ser med spænding på hvad der vil ske og jeg tror at han qua sine erhvervssuccesser og erhvervserfaringer, projekterfaringer o.l. vil blive en god præsident og jeg ville ønske at vi selv havde dygtige danske erhvervsmennesker involveret i dansk politik.

Chelsea Clinton var, og er forøvrigt stadig bedsteveninde med Trumps datter...............

Hvis man vil ulejlige sig med at se Trumps serie " The apprentice" så vil man se en skarp men retfærdig mand in action. Og også et menneske der ser hvad folk indeholder og bidrager med at positive egenskaber selvom de i deres respektive teams bliver nedvurderet og direkte mobbet. Disse to Popstjerner Cindy Lauper og Rock- & Country Star Bret Michaels roser han gang på gang overfor deres team mates når disse "mates" har været for hårde ved Cindy og Bret. Det er ikke lige supporteren og støtten Trump vi har set i en meget hård valgkamp, men han findes altså.

Sæson 9 er bedst - jeg så den første gang for ca. 6 år siden og jeg lærte meget om menneskers konkurrence/reptil opførsel, om projektledelse og lidt om Trump.

To af hans børn er med som vicepræsidenter i firmaet og det ser ud til at være nogle skønne, blide, intelligente og særdeles venlige mennesker.

Et reality show(reality=virkelighed) er ikke fyldestgørende, men det viser flere nuancer af personen Trump end en valgkamp har kunnet vise.

Som Hillary Clinton udtalte efter at have tabt valget : "jeg kender Trumps børn, det er pragtfulde børn og det siger altid noget om forældrene".

Jeg har heldigvis ikke stemmeret i USA, men kunne jeg have stemt, og havde det været muligt at ændre loven om genvalg, så havde jeg stemt på en 3. omgang med parret Obama - Måske stiller Michelle op næste gang ??? :D

------------------

- Ved et tilfælde fik jeg under valgkampen tilsendt en af Hillary Clinton valg/supporter mails tilsendt, og denne svarede jeg på og sendte et pengebeløb - men som nedenstående svar beskriver så er det ikke tilladt udlændinge at give bidrag til Amerikansk valgkamp - det anede jeg ikke ......

Hi Cass,

Thank you for your response.

In abiding with Federal Election Commission regulations, we are unable to accept contributions from non-United States citizens. Therefore, we will be refunding your contribution.

Once again, thank you for your support and prompt attention to this matter. If you have any questions or concerns, please do not hesitate to contact me at 646-854-1322.

All the best, Michael Billotti

Compliance Hillary for America (646) 854-1322

tilføjelse 13.marts. 2017 Denne artikel har vist sig en fremragende hjælp til at sortere i mennesker.

Jeg tænker altid det bedste om folk og og ignorerer bravt min intuition hvis bare folk har et lille smil på eller ikke tordner negative taler frem konstant. Det siger sig selv at det lukker nogle typer ind som jeg ikke får god energi af og det giver en del skuffelser og en del erfaring at ignorere sin intuition og jeg kan ikke anbefale det. Udtryk det du føler for og du står tilbage med mennesker der forbavser dig positivt. Min fortale for Trump skabte som nævnt udlugning af mennesker. Det underliggende i artiklen og som jeg både skriver meget om og intet om er at Trump er en frelser af de dygtige kunstnersjæle og af de mobbede. Samtidig er han en kæmpestor idiot ! og et kæmpe "adfærdsfjols" ! der ikke kan styre sine rebelske tendenser til at provokere uden at mene noget entydigt med det. Lige for tiden mobbes han af små mennesker og store mennesker ser med forhåbning og nysgerrighed på hvordan han vil gøre Amerika Great again :D

Ronald Reagan, skuespilleren fra Hollywood der blev USAs præsident, blev ligeledes hånet for sine manglende politiske egenskaber eller snarere manglende politiske erfaringer, men er sidenhen udråbt til at være en af USAs "bedste" præsidenter. Det er min overbevisning at vi trænger til mange flere erhvervsfolk i det politiske liv - også i det Danske Politiske, Statslige og Kommunale liv ! Der er noget galt i Danmark Dybbøl Mølle maler helt af helvede til ! besparelser uden nytænkning, innovation har aldrig kunnet få hjulene til at dreje bedre rundt !


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Ingen tags endnu.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page